Komunikaty

Grosik

W tym roku szkolnym klasa II przystąpiła do realizacji projektu „Bezpieczne wędrówki od grosika do złotówki".
Projekt koncentruje się wokół podstawowych pojęć o pieniądzu, zarabianiu, racjonalnym wydawaniu pieniędzy, oszczędzaniu, trafnym przewidywaniu i sposobach unikania różnego rodzaju ryzyka.


Celem projektu jest:
• nabycie umiejętności zachowań w sytuacjach podwyższonego ryzyka i niebezpieczeństw,
• nabycie przez dzieci umiejętności gospodarowania pieniędzmi w obszarach: zarabiania, ustalania priorytetów przy ich wydawaniu lub oszczędzaniu,
• nabycie przez uczniów wiedzy o finansowych aspektach niebezpiecznych zdarzeń ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka i bezpiecznych zachowań.
Program „Bezpieczne wędrówki. Od grosika do złotówki" przekazuje trudną wiedzę z zakresu gospodarowania finansami oraz kształtowania umiejętności i jest dostosowany do naturalnej w tym wieku aktywności dzieci. Ruch, muzyka, zabawa sprawiają, że zajęcia są lubiane i oczekiwane przez uczniów naszej szkoły. Warto dodać, że w projekt zaangażowani są również rodzice dzieci.
Realizacja projektu trwa 10 miesięcy, w trakcie których uczniowie podróżują po planetach z Grosikiem Zdobywają wiedzę, umiejętności i doświadczenie potrzebne im do samodzielnego, bezpiecznego podejmowania decyzji o formie oszczędzania i gospodarowania własnymi środkami. W trakcie galaktycznej podróży odwiedzamy planety: Grosik, Portfelik, Skarbonka, Zabawka, Parasol, Zabawka. Uczniowie przygotują Grosikową majówkę, posłuchają Grosikowych wspomnień, przeanalizują Grosikowe oszczędzanie i zorganizują Grosikowe wędrówki.
Od stycznia uczniowie naszej szkoły odwiedzili już planetę Grosik, Portfelik, Skarbonkę. W kwietniu wylądowali na planecie Zabawka. Dzieci dowiedziały się jak racjonalnie wydawać zarobione pieniądze i jak robić zakupy nie ulegając wpływom reklamy.
Uczniowie przypomnieli sobie zasady bezpieczniej jazdy na rowerze. Zanim jednak wyruszyli na rower omówiliśmy znaki drogowe dotyczące rowerzystów oraz budowę roweru. Krzysiu uczeń naszej klasy przyjechał do szkoły rowerem i dzięki temu dzieci mogły omówić budowę roweru nie tylko na ilustracji. Na zakończenie zajęć każde dziecko otrzymało breloczek odblaskowy.
Na kolejnych zajęciach omówiliśmy zasady bezpiecznej zabawy na placu zabaw i przypomnieliśmy zasady obowiązujące na szkolnym placu. Na zakończenie zajęć była wesoła i bezpieczna zabawa na placu zabaw.
Przed nami kolejne planety do odwiedzenia, wesoła nauka i zabawa!

Dodatkowe informacje